صنعت پیچیده فولاد و آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر اظهارات تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صنعت آهن و فولاد یک صنعت بسیار پیچیده است که به طور ذاتی با اقتصاد جهانی مرتبط است. محصولات فولادی مورد نیاز صنایع مختلف مانند خودرو، ساختمان و سایر بخش های تولیدی است. از جمله محصولات فولادی پر اهمیت ورق استنلس استیل است که در این صنایع بسیار استفاده می شود.
صنعت فولاد از مقادیر قابل توجهی از مواد خام (عمدتا سنگ آهن، زغال سنگ و ضایعات آهنی) و انرژی استفاده می کند. هم چنین یک منبع عمده تولید کننده پسماند های محیط زیستی مانند گرد و غبار، فلزات سنگین، دی اکسید گوگرد، اسید هیدروکلریک، هیدروفلوئور اسید، هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای و آلاینده های آلی پایدار از واحد های پخت و کوره های کک، پساب ها، گرد و غبار و پساب از احتراق کوره اکسیژن، و ترکیبات معدنی و آلی از کوره های قوس الکتریکی می باشد.
حجم قابل توجهی از مواد خام مورد نیاز صنایع فولاد از مناطقی با بیشترین میزان تقاضای فولاد فاصله مکانی زیادی دارند. در نتیجه هممحصولات فولادی و هم مواد اولیه این صنعت در سطح بین المللی و در مقادیر زیاد معامله می شوند. این تجارت عمدتا توسط مسیر های دریایی انجام می شود. مواد اولیه از کشورهای تولید کننده ذغال سنگ و سنگ آهن در آمریکای جنوبی، افریقا و اقیانوسیه به مناطق تولید کننده اصلی در اروپا، آمریکای شمالی و شرق دور منتقل می شوند. به دنبال آن حمل و نقل از طریق راه آهن و آبراه های داخلی به کارخانجات فولاد رسیده و سپس محصول تولیدی در جهت عکس حمل و نقل می شوند. این ویژگی صنعت فولاد جهان تاثیر خاصی بر الگوهای عرضه و تقاضا و در نتیجه قیمت ها دارد. قیمت فولاد بستگی به چندین متغیر دارد. این قیمت ها به تعاملات عرضه و تقاضا (نه تنها بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان فولاد، بلکه در تعامل با دیگر صنایع که برای ورودی های مشابه رقابت می کنند) و شرایط حمل و نقل وابسته است.





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: